8.2.12




Deel de site hier.

Blogpost delen: klik titel en klik button onderaan. Bedankt!




Volg op Twitter

Hij is er weer

Hij is er weer: de man die zich heeft verkocht om als quasi-porno model in een reclame op te treden. Als ik de site van de regionale krant laadt, springt hij me borstenwrijvend tegemoet.

Hij is aanstootgevend omdat er duidelijk gebruik is gemaakt van zijn fysieke uiterlijk om kijkers te beïnvloeden.

Was hij een vrouw geweest dan zou de verontwaardiging al lang als een grote storm over Nederland zijn geslagen. Maar verschil in emancipatie moet er zijn, dus mag deze man dienen als vermaak en tegenpool voor een reclame die duidelijk maakt dat deze man niet gezien hoeft te worden als je je vakantie maar bij een bepaalde organisatie doorbrengt.

Wat ik niet begrijp is dat de doorgaans vrij kritische journalisten van de krant niet protesteren tegen de plaatsing van de afzichtelijke reclame naast hun goed doordachte stukken. Of misschien is dat binnenskamers wel gebeurd, maar hebben ze moeten wijken voor de financiële behoeften waar vrijwel elke krant zich mee geconfronteerd ziet. Waarom plaats je anders een dergelijke reclame?

Waarom film je zoiets eigenlijk?

Jammer dat de krant niet bij de advertentie heeft gezet tot welke datum het contract met de adverteerder loopt. Dan wist ik wanneer ik de site weer zonder te gruwen op kan.

0 comments:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2012 Nijmegen (n/h)uilt |